اختلال درد یعنی چه ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اختلال درد یعنی چه ؟
نوشته شده در چهار شنبه 9 / 1 / 1391
بازدید : 129
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

_ اختلال « درد » عبارت است از وجود درد در یک یا چند نقطه که کانون اصلی تظاهر بالینی بیماری است . شدت درد به حدی است که اختلال در کارکرد اجتماعی ، شغل و ... فرد ایجاد می کند . این درد با اختلالات غیرروانی طبی یا عصبی قابل توجیه نیست . عوامل روان شناختی در شروع ، تشدید و یا حفظ نشانه ها نقش مهمی دارند .

 

این بیماران به طور عمد یا از روی تقلید اظهار به درد نمی کنند . درد ممکن است عصبی ، عضلانی ، اسکلتی ، نوروپاتیک یا متعاقب ضربه باشد . شدت درد جسمانی کم و زیاد می شود و به شدت تحت تاثیر عوامل هیجانی ، شناختی ، توجه و موقعیت است .

 

دردی که تغییر نمی کند و نسبت به هر یک از این عوامل مقاوم است،احتمالا منشاء روانی دارد . درد در اختلال درد معمولا به طور ناگهانی شروع می شود و ظرف چند هفته یا چند ماه شدت آن افزایش می یابد .

 

درمان شامل دارو درمانی و درمان های غیر دارویی نظیر بیوفیدبک در میگرن ، دردهای عضلانی صورت و سر درد های تنشی ، هیپنوتیزم همراه با تلقین ، روان درمانی ، شناخت درمانی و رفتار درمانی است .

روانشناسی - ازدواج و خانواده - اختلال درد یعنی چه ؟




:: موضوعات مرتبط: اختلال درد یعنی چه ؟ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: